środa, 28 listopada 2012

Environ Alpha Hydroxy

O Environ wiemy już bardzo dużo, pora więc przyjrzeć się bliżej samym kosmetykom.
Firma zaczynała od zaledwie dwóch produktów, ale teraz ma ich dziesiątki, pogrupowane w różne serie.
Najczęściej przeze mnie polecaną linią jest Alpha Hydroxy – ze względu na moją, nazwijmy to dość specyficzną cerę, stosuje je sama i mam z nią tylko dobre doświadczenia.

Zatrzymajmy się jeszcze na chwilę przy moim drugim ulubionym – zaraz po kosmetykach – temacie – na mnie samej?. To oczywiście żart, ale powiedziany nie bez kozery. Napisałam, że sama stosuje linię Alpha Hydroxy. Uściślając – krem nawilżający z filtrem słonecznym SPF 15  z tej serii stosuje rano, kiedy moja cera jest sucha i skłonna do przebarwień. W trakcie dnia jednak tajemniczym sposobem zmienia się, by wieczorem być już w zasadzie półtłustą, jak ją nazywam. Nawiązuje w tym samym do pierwszego wpisu na tym blogu – dziewczyny - nie dajcie sobie wmówić, że macie raz określoną stałą cerę!.

Wracając do Alpha Hydroxy – działanie tej serii opiera o działanie delikatnych kwasów alfa-hydroksylowych (jak sama nazwa wskazuje). W zasadzie jest to mieszanka kwasu glikolowego i mlekowego, ale dość już tych chemicznych wiadomości.

Wspomniany już krem działa zmiękczająco na suchą i podrażnioną skórę, usuwa zrogowaciały naskórek, dzięki czemu ułatwia penetrację innym kosmetykom. Tu muszę poruszyć ważną kwestię – stosowania się do zaleceń producenta. Naczelną zasadą jest ich ścisłe przestrzeganie. I tak krem Alpha Hydroxy SPF 15 nie jest zalecany do ciągłego używania – co jakiś czas należy zrobić sobie przerwę. Ja co prawda odrobinę wyłamuje się od zaleceń, ale zawsze robię to rozważnie i z zachowaniem ostrożności.

Na zakończenie ostatnia, najboleśniejsza część związana z produktami firmy Environ. Bolesna zarówno dla mnie, jak i dla moich klientek – cena. Niestety 100 ml tego cudownego kremu, bez którego czuję, jak moja skóra kurczy się, przebarwia i wysusza to koszt oscylujący około kwoty 290 zł. Jedynym pocieszeniem jest doskonała jakość, jak i oszczędności na innych, podobnych produktach i profesjonalnych usługach kosmetycznych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz